Woerden voorbeeld voor muzieklesproject

Woerden voorbeeld voor muzieklesproject

Woerden is in ons land een positieve uitzondering als het gaat om muzieklessen in het basisonderwijs. Dat bleek tijdens een landelijke themadag.

Aan het project meer muziek in de klas doen al 21 van de 25 basisscholen in de gemeente mee. Dat is 84 procent. Landelijk ligt het percentage op zestig procent.

Ambassadeur van het project in Woerden, wethouder George Becht, zegt dat het voor een aantal basisscholen moeilijk is om spontaan muziekonderwijs te organiseren in de klas en wil daar verandering in brengen. Volgens Becht blijkt uit onderzoek dat muziekonderwijs belangrijk is voor kinderen om te leren, onthouden en op te lossen. Dat Woerden voorop loopt in het project komt volgens de wethouder door de rol van de KUVO en Het Klooster.

In Woerden is een fonds gevormd dat door de scholen en de gemeente Woerden wordt gevuld om de lessen mogelijk maken. Becht sluit niet uit dat in de toekomst ook het bedrijfsleven gevraagd wordt om aan het fonds bij te dragen.

Luister in deze podcast het hele interview met wethouder George Becht:

Foto’s: Set Vexy

0 Shares