‘Maatregel: Een supermarktklant per tien m² overbodig’

‘Maatregel: Een supermarktklant per tien m² overbodig’

Onderzoeksbureau Locatus in Woerden noemt de maatregel van het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) om niet meer dan één bezoeker per tien vierkante meter supermarktruimte in de winkel toe te laten, overbodig.

Gertjan Slob, directeur Onderzoek, vindt dat over deze maatregel van het CBL beter nagedacht had moeten worden. Slob is gaan rekenen hoeveel vierkante meter oppervlakte in supermarkten in Nederland aanwezig is en hoeveel Nederlanders een supermarkt bezoeken.

Bij een gelijkmatige verdeling van de bezoekers over de dag betekent dit dat iedere Nederlander 69 vierkante meter supermarktruimte ter beschikking heeft.

Tijdens piekuren zal het bezoek op dat moment met 65 procent toenemen. Ook in dat geval is er altijd nog veertig vierkante meter winkelruimte beschikbaar per bezoeker. Ruimte genoeg dus voor iedereen om anderhalve meter afstand te houden, aldus Slob.

0 Shares
Sluit Menu